Produktionsleder på UFM
Vil du være med til at skabe Danmarks strøste demokratifestival for unge?
Ungdommens Folkemøde søger en ny produktionsleder!
Siden 2016 har 30.000 unge i aldersgruppen 15-25 år, hvert år samles til Ungdommens Folkemøde.
En todages demokratisk vitaminindsprøjtning, der samler unge og et væld af beslutningstagere og organisationer i Valbyparken, og som har til formål at forstærke og øge unges nysgerrighed og viden om demokrati, kunst og kultur samt at skabe demokratisk selvtillid. Skal du være med?
Ungdommens Folkemøde søger en ny produktionsleder, der kan skabe det afgørende fundament for vores festival. Vi søger en produktionsleder, der har et godt overblik, kan holde hovedet koldt i opbygningen af en festival for 30.000 unge og har sans for logistik og afvikling. En person der brænder for at lægge gennemarbejdede produktionsplaner og se dem leve og fungere i praksis ude på festivalpladsen. En der både er en dygtig sparringspartner til det kreative team, som ser mulighederne frem for begrænsningerne, og som kan lave gode planer og aftaler med alt fra truckførere til lastbilchauffører og teltfolk.
Udover rollen som personen med det overordnet ansvar for selve produktionen og opbygningen af vores store festival, får du også ansvaret som projektleder for vores yderst succesfulde område – MakerZone. Her skal du året igennem udvikle, planlægge, workshoppe, kuratere og facilitere de aktiviteter og stadeholdere, der skal være en del af det eftertragtede område på festivalpladsen.
Hvem er du?
Måske har du erfaring med at lave festival eller produktion fra tv- eller filmbranchen. Det vigtigste er, at du er dygtig til at have et logistisk overblik, og du trives med at skabe orden. Og så er du grundig og har øje for selv selv de helt små, men vigtige detaljer. Stillingen som produktionsleder er alsidig, så du skal kunne se dig selv i en hverdag med mange forskellige og varierende opgaver. Derudover skal du ikke have noget i mod at gribe telefonen og ringe til samarbejdspartnere og leverandører, når deadlines skal både aftales og overholdes. Når vi ikke er på græs, foregår meget af arbejdet i programmer som Excel, Adobe Illustrator og QGIS – så det må du meget gerne have erfaring med at bruge.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- Ansvaret for og overblikket over al logistik og produktion på festivalen.
- Ansvaret for økonomistyring i produktionen.
- Ansvaret for festivalens samarbejde med Københavns Kommune – herunder arrangementstilladelse, byggetilladelser og sørge for at festivalen og opbygningen følger kommunens brandreglementer.
- Det overordnet ansvar for at designe og tegne UFMs festivalplads, der bliver til i samarbejde med resten af teamet.
Vi tilbyder
- En stilling med stort ansvar og stort udviklingspotentiale. Du skal sammen med resten af teamet være med til at skabe Ungdommens Folkemøde og som produktionsleder kan du være med til at sætte dit præg på, hvordan det kommer til at se ud.
- Et faglig stærkt og evigt foranderligt arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet og uanede muligheder for sparring og feedback fra de andre erfarne kræfter både i teamet og i resten af organisationen.
- En hverdag centralt i København med en lækker frokostordning og en uhøjtidelig omgangstone med både direktionen og de andre projekter.
Og så vil du formelt set blive ansat af NGO’en Ungdomsbureaet, der udover Ungdommens Folkemøde også driver en række andre projekter, der alle er sat i verden for at sikre unges muligheder for at være en aktiv del af de beslutninger, der omhandler dem og deres liv og samtidig skubbe ”de voksne” tættere på Danmarks unge. Vi skriver bøger, driver Akademiet for Samfundsengageret Unge, bringer Verdensmålene i spil på erhvervsuddannelser og meget meget mere.
Sådan søger du
Hvis du vil vide mere om stillingen eller projektet kan du kontakte festivalleder Anna Vibe Pedersen på annavibe@ungdomsbureauet.dk. Vil du vide mere om organisationen, du bliver en del af, kan du kontakte direktør Anna Bisp Asghari på anna@ungdomsbureauet.dk eller på 30232097.
Du søger ved at sende din ansøgning på job@ungdomsbureauet.dk inden tirsdag den 7. januar. Vi forventer at holde samtaler fra den 14. januar.
Vi glæder os til at høre fra dig!